Logosuunnittelu on tärkeää
Oletko koskaan miettinyt mikä saa sinut muistamaan jonkun logon ja miten aivosi yhdistävät sen automaattisesti tiettyyn yritykseen, kun näet sen esimerkiksi lehdissä tai televisiossa. Kun ajattelet jotain tuotetta mistä pidät, esimerkiksi Coca-Cola, tulee sinulle mieleen ainakin pullon grafiikat jollei logoa. Jos näin tapahtuu, se kertoo että logosuunnittelu on onnistunut.
On paljon yrityksiä, jotka eivät osaa arvostaa kuinka tärkeää logosuunnittelu on. Tai saattavat vain ottaa halvimman mahdollisen vaihtoehdon tai käyttää ilmaisohjelmia missä mahdollisuutena on, että jossain vaiheessa törmäät yritykseen, jossa on täysin sama logo kuin itselläsi. Tälläisestä asiasta ei yrityksen identiteetti saisi tinkiä.
Jokainen haluaa oman yrityksensä logon olevan paras, mutta kuinka hyvä on hyvä? Miten tunnistamme hyvän logon? Onko sen pakko olla värikäs tai erittäin taiteellinen? Voiko yksinkertainen logo olla hyvä?
Miten sitten tunnistamme ja ymmärrämme, millainen on hyvä logo ja missä logosuunnittelu on onnistunut? Kuten aiemmin mainittu, logo antaa kuvan yrityksen identiteestistä, brändistä ja asenteesta. Katsojan pitäisi saada jonkinlainen käsitys yrityksesi luonteesta ja perusarvoista logosi kautta. Logosi pitäisi pystyä rakentamaan positiivisen, vahvan ja pitkäkestoisen vaikutuksen tämänhetkisiin sekä tulevaisuuden asiakkaisiin. Kun asiakas katsoo logoa, tai edes osaa siitä, hänen pitäisi muistaa yrityksesi.
Ammattilaiset osaavat suunnitella yrityksellesi juuri sellaisen logon kuin haluat. He kuuntelevat asiakkaiden ideoita sekä toiveita ja ottavat ne huomiion toteutuksessa. Näin me myös pyrimme toimimaan logosuunnittelua tehdessämme.